onsdag 5 augusti 2009

Valrhona Cupcakes

Igår hade det tänkts fara på Ben & Jerrys i Gamla stan, men väl i stan blev det att äta mat istället då vi blev så saltsugna.
Men då jag kom hem ville jag inte annat än att baka & använda min sockerblommor & dessutom var jag som vanligt sugen på något sött efter det salta!


Jag prövade ett nytt recept på chokladcupcakes & lyxade till med mitt Valhrona kakao, mumsiga värre blev de!!!
Man vill bara ha mer & mer tills man är riktigt sockerprillig hihi !
& smeten var så god den med, så jag antar att det egentligen kan bli minst en till oops.

Chokladcupcakes med vaniljfrosting12 stycken
2 ägg
2 dl strösocker
1 dl mjölk
100 g smält smör
3 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
2,5 tsk vaniljsocker
5 - 6 msk kakao ( jag använde Valrhona vilket blev supergott! )


 Ugn 200 grader.
Rör ihop ägg & socker.
Tillsätt mjölk & det smälta smöret, rör om.
Blanda de torra ingredienserna i en annan bunke & rör försiktigt ner i smeten.
Ställ ut muffinsformar på en plåt & fördela smeten på 12 stycken formar.
In i mitten av ugnen 10 - 11 minuter.
Gör frostingen ( se något av mina andra cupcakes där finns receptet )
Droppa ner lite röd karamellfärg & spritsa & dekorera precis hur du vill : ) !



På en timma ska jag träffa en gammal vän & fika, blir på Södermalm : )
Ha en härlig dag mina vänner så hörs vi snart igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar