fredag 21 augusti 2009

Färgglada Cupcakes

Hej på er denna fredag!
Efter dagens goda pizza med bernaisesås bakade jag dessa chokladcupcakes med vaniljfrosting, mums!
Idag hade jag La Praline kakao i & provade att ha hälften muscovadosocker & den andra hälften vanlig strö.
Kände för färgglada cupcakes idag & här har ni slutresultatet :


La Praline cupcakes
12 stycken
2 ägg
1 dl muscovadosocker
1 dl strösocker
1 dl mjölk
100 g smält smör
3 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
2,5 tsk vaniljsocker
5  msk kakao ( jag använde kakao La Praline Gothenburg )


♥ Ugn 200 grader.
♥ Rör ihop ägg & socker.
♥ Tillsätt mjölk & det smälta smöret, rör om.
♥ Blanda de torra ingredienserna i en annan bunke & rör försiktigt ner i smeten.
♥ Ställ ut muffinsformar på en plåt & fördela smeten på 12 stycken formar.
♥ In i mitten av ugnen 10 - 11 minuter.
♥ Gör frostingen ( se något av mina andra cupcakes där finns olika varianter )





Ska bakas mer i helgen också har jag tänkt, ska bara bestämma vad hmm...
Nu blir det filmen Marley and me & massa gott , ha en fin fredagkväll : )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar