torsdag 9 juli 2009

Kola och vanilj Cupcakes med Non Stop

Dessa är ljuvliga! Prova, prova & åter prova dem : )

Det är dagens bakverk, dekorerade med lila sockerblommor som jag gjorde för någon dag sedan.
Väldigt roligt att göra sockerblommor må jag säga! & det är ju perfekt jag gillar det med för vet ni vad?!
Jag har kommit in på Restaurangkonditor utbildningen som börjar i höst!!! 
Den är ett år, oh vad roligt det ska bli att få lära sig allt med bra lärare!
Blir spännande börja skola igen & få en klass, var ju över 3 år sen sist : ) .



Kola & vaniljcupcakes med hackad Nonstopchoklad12 st cupcakes
100 g hackad Maraboue Nonstopchoklad
100 g mjukt smör
100 g naturell philadelphiaost
1 dl farinsocker
1 dl strösocker
2 tsk vaniljsocker
1 krm salt
2 tsk bakpulver
2 ägg
2,5 dl vetemjöl




Ugn 175 grader.
♦ Rör ihop smör, ost, socker & ägg till en krämig, jämn smet.
♦ Blanda ner lite i taget mjöl, tillsätt nu bakpulver, vanilj & salt, rör om.
♦ Placera ut formar på en plåt. Dutta ner lite smet & strö ner lite hackad choklad och fyll nu formen till 2/3.
♦Gör så i alla formar & in i ugnen ca 15 minuter!

Frosting ( se mina andra recept)




Det kommer att bakas en hel del kommande dagar, för jag ska ha tårtkalas så Ni vet ; )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar