fredag 3 juli 2009

Choklad och philadelphiacupcakes

Choklad & philadelphiacupcake med kaffe & chokladfrosting!
Blomman trollade jag fram med hjärtströssel som blad & en rosa Non stop som mitten, låt fantasin flöda : )

Väldans goda jag skulle  bara ha låtit mina varit inne ett par minuter till, gjorde för mycket samtidigt så de åkte ut lite före sin tid!
Så de blev kladdiga för mej.
Tur bara att jag & vissa andra i min familj även gillar kladdiga bakverk men ändå lite synd de inte fick ut sin rätt riktigt...



Choklad & philadelphiacupcakes med kaffe & chokladfrosting
16 stycken ( i bullformar )
100 g philadelphiaost
100 g mjukt smör
1 d farinsocker
1 dl strösocker
2 tsk bakpulver
2 tsk vaniljsocker
1 krm salt
½ - 1 dl kakao 



Frosting: 200 g philadelphiaost, 100 g mjukt smör, 2,5 msk kaffe, 4 dl florsocker & ½ - 1 dl kakao.
♣ Rör krämigt & vispa med elvisp ett par varv.

♣ Klicka ner det mjuka smöret i en bunke, tillsätt philadlehian och rör det krämigt.
♣ Blanda ner sockret & sedan ägget.
♣ Sikta ner mjölet lite i taget, rör om. Tillsätt salt, bakpulver, vaniljsocker & kakao, rör om.
♣ Dutta ut i bull/muffinsformar på bakplåt och grädda på 160 grader i
16 minuter.♣ Låt svalna på galler, spritsa sedan på frosting & dekorera sött!


Min hjärna är fortfarande i en sugarrush efter kvällens frossa, så lika bra spåna ideér för nästa bakverk!
Men borde allt spåna om det i sängen hihi så jag orkar stiga upp imorrn, ska till stan & umgås.
Natti natti : )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar