tisdag 22 december 2009

Rocky Road

Nu har jag varit hemma ett dygn i det stora röda huset med vita knutar!
Idag har jag bakat en supergod kaka (recept & bilder kommer) & så jag gjorde jag favoritgodiset Rocky road. Rocky road är ett måste till jul, det hoppas jag ni vet ; ) !


 Rocky Road
Detta behövs, i valfria mängder:
Mörk eller ljus choklad
Dumlekola
Marshmallows
Nötter (jag tog salta jordnötter & cashew)




Hacka dumlekolorna i bitar & marshmallows med.
Smält chokladen i en glasskål eller tallrik över vattenbad.
Blanda ihop & häll ut på bakplåtspapper.
Låt stelna i kyl innan du skär upp bitar.                   

  

Nu ska jag göra mej lite fin & fara på julkonsert!
David Lindgren & hans fru Kristina : )
Ha en god & julig kväll!

Sen vill jag även önska er alla en riktigt god jul!
Återkommer efter julafton!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar