onsdag 7 december 2011

7 december

God kväll :-)

Redan den 7 december, tiden går fort! Nu om två veckor sitter jag på tåget hem!
Fikade så himla gott idag och tog en bild med iPhone för jag tyckte det var fint upplägg med chokladsåsen, grädden och pepparkakan till chokladtryffelkakan.
Är ju egentligen lätt att göra det fint snabbt på tallriken, är ofta man glömmer sånt man vill ju bara fika direkt då man bakat hihi!

Här är två recept jag bakat tidigare som är väldigt lik den jag fikade idag (MYCKET GODA!!)  :
http://dromkaka.blogspot.com/2011/10/death-by-chocolate.html
http://dromkaka.blogspot.com/2010/03/oemotstandlig-chokladtarta-med-tryffel.html



Var in på biblioteket en sväng och lånade dessa två brödböcker också ( Gateaus brödbok och Baka matbröd från Icas bokförlag). Så jag ska kika i dem nu och se om jag hittar något bröd där att baka till julafton bland annat. Sen blir det att se Bonde söker Fru. Ett riktigt roande tv-program enligt mej ;-) ! Och sen är det ju Leilas Söta Jul , underbart bakprogram!



Hoppas ni haft och har en riktigt bra lill-lördag :-) !

2 kommentarer: