torsdag 25 juni 2009

Engelska Scones, mmm...

Åh detta underbara väder & dessutom fick jag en underbar överraskning idag!
Semesterersättning från då jag jobbade i Norge förra våren! Underbar överraskning för en arbetslös som jag som älskar att shoppa & unna sig att gå på fik & restauarang : )
Så idag är en solig & glad dag & imorrn bitti kommer Joels syster hit & stannar till måndag, vilket blir jätteroligt!

Dessa bakade jag idag, går ju så fort & det är ju alltid lika gott med nybakt bröd mmm : )


Engelska scones alá Sandra (min variant)
2 dl rågmjöl
1 dl grahamsmjöl
1½ - 2 dl vetemjöl
½ tsk salt
1 tsk bikarbonat
50 g smör
2 dl mjölk

Blanda mjöl, salt & bikarbonat i en bunke. Finfördela mjukt smör i mjölblandningen. Tillsätt sist mjölken & rör till en geggig deg.
Klicka ut 6 st bullar på en bakplåt med bakplåtspapper.
In i ugnen 250 grader 10 minuter.



Nu ska jag ta & bestämma klart det jag ska hinna baka imorrn. Ska bli så gott & roligt kan avslöja det blir en slags tårta!
Ha en fortsatt solig dag mina vänner : )

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar