torsdag 30 december 2010

Bullar med mandelmassafyllning

Har hunnit baka en hel massa denna vecka : )
Bullar med mandelmassafyllning, valnötsbröd, brownies; ett nytt mycket gott recept jag hittat i mina gömmor, chokladbollar, morotskaka och snickerskladdkakan.

Och ett tips till alla som gillar bullar : prova receptet på fyllning nedan! Lovely!


Mandelmassafylling:
225 g mandelmassa
200 g rumsvarmt smör
2 tsk vaniljsocker
3/4 dl strösocker

Blanda ihop till en smet och smeta ut över vetedegen.
Pensla bullarna och strö över mandel eller pärlsocker.









Det nya mycket goda receptet på brownies kommer om någon dag med!
Imorgon är det nyårs, tjihoo!
Have fun! : )

/Sandra

1 kommentar:

  1. jag fick mina bullar bra ock goda. Mina barn gilade dem till sammans mjölk.

    Det är det bästa vi vet färska bullar och mjölk.

    SvaraRadera