måndag 21 december 2015

Tårta till mammas kalas!

Min kära lilla mamma fyllde år i fredags så jag bakade denna tårta och tog med till kalaset. Det blev en av mina favoritbottnar som smakar choklad och lite kaffe. i hade jag ett lager chokladmousse och ett lager hallonmousse. På och runt tårtan blev det att ha whipped cream cheese-frosting och så ringlade jag chokladganache över kanten och ett lager under de röda vinbären. Mums! :-)






Verkligen svårt nu då det är mörkt jämt att få till en bra bild, särskilt då man ju bara har vanliga taklampor och inte så mycket mer till belysning. Saknar dagsljuset, våren och sommaren skulle gärna få komma tillbaka redan nu!

Dagen före julafton blir det att baka en tårta igen, såklart man ska passa på att bjuda på tårta på julafton också ;-D .

God jul till er alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar