tisdag 16 mars 2010

En groda, flera grodor

Här sitter jag snuvig & trött, sjuk kallas det nog.
Är hemma från praktiken idag, trots att jag steg upp den vanliga tidiga tiden & gick till pendeltåget.
Väl där väntandes kände jag att nej, jag är inte frisk nog för denna dag. Feber,feber.
Hem längtar jag också. Hem till landet, huset, familjen, vovvarna & lugnet.

Funderar på att gå till närmaste affär & köpa semlor, Joel jobbar hemifrån idag så han är nog på.
Så kanske det eller något annat gott uppiggande denna dag.
Om min sugarpaste inte är för torr så ska jag nog sitta & pyssla med den en om jag orkar. Möjligen göra lite dekorationer så det finns redo vid kommande bakning...


Gäsp. Gäsp.

Smygtog en bild med mobilen på grodorna jag gjorde igår på konditoriet. Det blev en väldigt dålig och suddig bild, men dock en bild.
I grodorna är det en chokladboll som kropp och på är det spritsat en rund boll av jordgubbs-smörkräm som huvud. Den har sedan stått i frysen en stund för att vara nog kall för att klä och formas till en groda i marsipan. Ögonvitorna är spritad smörkräm och de svarta prickarna är mörk choklad men man kan annars använda pikeringsgelé.

Hoppas ni har en riktigt, riktigt härlig vårdag! ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar